lördag 4 juli 2015

Dag 1: Resan till Stanford

Halvsitter just nu på hotellrummet i Palo Alto där jag och Cornelia kommer att bo de kommande två veckorna under mitt deltagande på Advanced Teacher's Program på universitetet i Stanford. Det har varit en ganska intensiv resa, 11,5 timmar på ett flyg över Atlanten och en hel världsdel är en mindre utmaning, men det är samtidigt otroligt skönt att äntligen vara här! Är mycket tacksam över att kunna flyga direkt från Köpenhamn till San Francisco, det är något visst med att inte behöva mellanlanda.

Hotellet, the Cardinal Hotel, är väldigt gemytligt med mycket charm och ligger bra till både när det gäller närheten till Stanford och affärerna i Palo Alto, men även när det gäller tåget till San Francisco. Det kommer definitivt underlätta det för Cornelia när hon ska sysselsätta sig om dagarna medan jag är och deltar i kurserna och exkursionerna på universitetet. Det har varit fantastiskt roligt att träffa de andra lärarna från Sverige som är med här och jag ser verkligen fram emot morgondagen då vi ska ta oss till campus och träffa en del av amerikanarna, samt vara med på en BBQ. 

Märker själv att skrivandet inte håller en särskilt hög kvalité för tillfället, men kämpar febrilt mot jetlagen (i alla fall i någon timme till). Klockan är 05:35 i Sverige just nu (således var ölen jag drack till pizzan för en timme sedan den tidigaste jag någonsin har druckit) men här är den 20:35. En rätt häftig skillnad och med tanke på att jag ska vara på Stanford 09:45 imorgon gäller det att jag får ordning på den där jetlagen hyfsat snart. Har tittat på schemat (ska se om jag kan lägga in en bild av det) och har förstått att det kommer vara helt fantastiska men också mycket intensiva dagar här, precis som det ska vara. 

Nu när vi är här den 4 juli av alla dagar tänkte jag givetvis avsluta med en klassiker!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar